Minä tahdon olla laiha. Se on jotain, mitä en ole vielä koskaan saavuttanut. Se on jotain, mikä minulta puuttuu, ja jonka ajattelen tekevän minut onnellisemmaksi, kuin nyt olen. Minä olen aina ollut se luokan kiusattu lapsi lihavuutensa takia. Lienen sitä tälläkin hetkellä. Minulla on vakava masennus ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Olen pohjamudissa itseluottamukseni suhteen. TIEDÄN olevani lihava. Miksen siis tekisi asialle jotain? Uskon, että jos onnistun laihduttamaan, itseluottamukseni palaa pikku hiljaa.

Tahdon nousta, kuin feenikslintu nousee tuhkistaan. Olla vahva. Olla vastuussa itse itsestäni. Pidellä ohjaksia. Olla tarpeeksi vahva ja kova pitämään itseni kurissa ja kunnossa.

Tällä hetkellä ei mene hääppöisesti, mutta aloitin melko vasta. Kirjoitan tätä blogia tästä eteenpäin useasti, kenties useita kertoja viikossa -  ehkä jopa joka päivä. Tein tämän pääasiassa sen takia, koska tarvitsen jotain ajatuksieni selkiyttämiseksi ja järjestelemiseksi. Jos sinulla ei ole mitään asiallista kommentoitavaa, voit ihan yhtä hyvin olla vaiti. Minä tiedän, mitä olen tekemässä, enkä tarvitse mitään moraalisaarnoja. Turha tulla tänne kertomaan, miten olisi parempi laihduttaa terveellisin keinoin sun muuta hevonpaskaa. Sillä minä en pidä noita kommentteja hevonpaskaa juurikaan arvokkaampina. Minä tiedän, mitä olen tekemässä. Poistu siis, jos olit juuri painamassa "kommentoi"-nappulaa näillä aatoksilla. Pidä ne aatokset itselläsi, ole hyvä.

Kenties tulen lisäilemään tänne myös ruokailusuunnitelmiani. Olen kuitenkin sen verran "aloittelija", etten oikein hallitse näitä juttuja vielä. Totuttelen ensinnä kirjoittelemaan säännöllisesti päiväkirjaa ja sitten laskemaan niitä kaloreita tarkemmin.

Kommentoi toki, jos sinulla on jotain ajatuksia, ideoita, kehitysvinkkejä, lohtua tai mitä tahansa asiallista. Pyrin vastailemaan kommentteihin mahdollisimman paljon. :>